英語と野球で伝えるメジャーリーガー名言集

私たちが普段テレビで見ているイチローは普段どんなことを考えて野球に向かっているのでしょうか。

今回はそんなイチローの名言をまとめてみました。

You will be close to your dream ,the dream will be change to your target!
「夢は近づくと目標になる!」

Keep trying many small steps is the only one way to reach the unbelievable space.
「小さいことを積み重ねるのが、とんでもないところに行く、ただひとつの道だと思っています。」

I prefer to live the way that I agree ,than to live evaluations of the people around.
「第三者の評価を意識した生き方はしたくない。自分が納得した生き方をしたい。」

When you try something,don’t be afraid! You just try it!
If you lost and defeated,do reflect some reasons.

「何かをしようとしたとき失敗を恐れないで下さい。失敗して負けてしまったら、その理由を考えて反省してください。」

I do having meals positivity and I do shopping something positivity ,I mean trying everything positively makes possibility.
「前向きに食事をし前向きに買い物をした。何事も前向きに行動することが可能性を生む。」

If someone called Genius who could success without efforts,I am not the one .
but someone called genius who could do something professional after many efforts ,I am the one.

「努力せずに何か出来るようになる人のことを天才と言うのなら、僕はそうじゃない。努力した結果、何かができるようになる人のことを天才と言うのなら、僕はそうだと思う。」

When you get tired of thinking ,it means you give up your advance.
「考える労力を惜しむと、前に進むことを止めてしまうことになります。」

To do something special, it is important to keep your ordinary mind
The person could any very difficult plays naturally.
I do not want display that kinds of efforts.

「特別なことをする際に普段の自分でいることが大切です。
どんな難しいプレーも当然にやってのける。
これがプロであり、僕はそれに伴う努力を人に見せつけるつもりはありません。」

When you do not have any responses , it is important how do you keep your own mind your never give up-minded makes the something breaks through.
「結果が出ないとき、どういう自分でいられるか。決してあきらめない姿勢が何かを生み出すきっかけを作る」

How to reach your dream and goal is the just one way. It is to do just small steps.
「夢や目標を達成するには1つしか方法がない。小さなことを積み重ねること。」

まとめ

イチローの言葉には重みと希望が含まれていますね。
イチローも英語を自然と話すことができます。
どうしてすらすらと英語ができるようになったのでしょうか?
忙しいイチローは勉強の時間を作ったというよりも
野球に触れながら英語を学んだと思います。

英語野球教室URL
http://englishbaseball.com/

Pocket